Zdrowa zupa z dyni

Czas na dynię 🙂

Zupa z dyni. Z dzieciństwa bardzo dobrze pamiętam zupę dyniową. Babcia przyrządzała ją w okresie jesienno-zimowym. Jako dziecko porównywałem ją z budyniem. Walory tej potrawy doceniłem jeszcze bardziej przyrządzając ją (wg przepisu mojej babci) swoim dzieciom.

Dynię można przygotować na wiele sposobów, jednak przygotowana na słodko w postaci kremu “okraszonego” pełnoziarnistymi zacierkami nam smakuje najbardziej. Dodatkowo szybko się ją przyrządza, dlatego dość często gości na naszym śniadaniowym stole.

Składniki na zdrową zupę z dyni:

zupa z dyni
Zupa z dyni

Przygotowanie zdrowej zupy dyniowej

Dynię myję, kroje na paski, obieram je, kroję w kostkę i gotuję, aż będzie miękka. Po ugotowaniu przecieram ją przez sitko, uzyskując kremową konsystencję.

Zupa z dyni
Zupa z dyni

W międzyczasie przygotowuję zacierki: do mąki pełnoziarnistej dodaję wody, szczyptę soli i ugniatam w misce. Ciasto powinno być suche, kruszące się, wtedy łatwiej jest zrobić zacierki.

Najwięcej pracy jest z gotowaniem i przecieraniem dyni. Dlatego warto jesienią od razu przygotować większą ilość kremu dyniowego, zamrożony i poporcjowany będzie jak znalazł do szybkiego przygotowania pożywnego śniadania.

W garnku zagotowuję 2 szklanki wody, nad gotującą wodą pocieram kulkę ciasta o dłoń – powstające kluseczki wpadają od razu do garnka. Robienie zacierek wymaga pewnej wprawy, odpowiedniego ciasta (nie za mokre) i samego ich robienia, aby powstawały nie za duże kluseczki o porównywalnych kształtach. W miarę ich robienia od czasu do czasu należy zamieszać w garnku.

Nasz eBook - jak zakochać się w posiłkach roślinnych!

Zupa z dyni
Zupa z dyni

Gotowe zacierki gotuję około 5ciu minut, potem dodaję mleko, wcześniej przygotowany krem z dyni i pokrojonego w plasterki jednego banana. Banan służy tu głównie jako słodzik, można z niego spokojnie zrezygnować na rzecz innych zdrowych słodzików.

Gotowe!

Dlaczego warto jeść dynię?
Jest bardzo wartościowym warzywem, które przywędrowało do nas z Ameryki, gdzie było od dawna uprawiane przez indiańskie plemiona. Jest niskokalorycznym, bogatym źródłem mikroelementów (minerały, witaminy – głównie z grupy A), przez co jest ważnym elementem zdrowego odżywiania. Zawiera między innymi beta-karoten (poprawia wzrok), dużo alkalizujących (odkwaszających) minerałów: wapnia, potasu, magnezu. Ponadto dostarcza dużo nierozpuszczalnego błonnika, który dba o perystaltykę jelit i utrudnia przyswajanie tłuszczów z posiłków.

A jaki jest Twój ulubiony przepis na dynię?

Źródła informacji

Pobierz bezpłatnego eBooka!


 

1. Nasza historia – co nam dała zmiana odżywiania.
2. Co musisz zrobić zanim zaczniesz zmiany.
3. Produkty, które powinny zniknąć z kuchni.
4. Co w zamian? Zdrowe zamienniki.
5. Co się stanie, jeżeli nic nie zrobisz.
6. Jak zrobić to szybciej i łatwiej.

 

Streszczenie
recipe image
Nazwa przepisu
Zdrowa zupa z dyni
Opublikowany w
Czas przygotowania
Czas gotowania
Średnia ocena
3.51star1star1star1stargray Based on 3 Review(s)